Nemzetközi használtruha gyűjtés a H&M-nél

A H&M az első ruházati cég, amely nemzetközi használtruha gyűjtést kezdeményez. 2013 februárjától a vásárlók bevihetik használt ruháikat a H&M üzletekbe világszerte. A fenntartható fejlődés a H&M kínálatában fontos szerepet játszik, és a cég elkötelezte magát amellett, hogy a ruhák környezeti hatását csökkentse azok teljes életciklusa alatt.

A fenntartható fejlődésért tett lépéseink mind mélyen gyökereznek társadalmi és környezeti felelősségvállalásunkban. Jót szeretnénk tenni a környezetünkkel, ezért most egy kényelmes megoldást ajánlunk vásárlóinknak: a H&M átveszi használt vagy hibás ruháikat.” – mondja Karl-Johan Persson, a H&M vezérigazgatója.

 

A H&M lesz az első divatcég, amely használtruha gyűjtést kezdeményez kiválasztott üzleteiben. A nemzetközi kezdeményezés keretein belül a H&M vásárlói hozzájárulhatnak a természeti kincsek megőrzéséhez és a környezeti hatás csökkentéséhez a textilhulladék kiiktatásával. Mindenféle ruhanemű – márkától és állapottól függetlenül – beváltható.  Minden hozott zacskó ruha után a vásárló ajándékutalványt kap. Az összegyűjtött ruhákat a H&M átadja partnercégének az I:Collect-nek, amelynek megvan a megfelelő infrastruktúrája ahhoz, hogy a használt ruhákat újra feldolgozza és ezáltal újrahasznosítsa.

Évente több tonna ruhanemű kerül a háztartási szemétbe, és így a hulladéklerakókba. Ennek a textilhulladéknak a 95%-a újrafelhasználható lenne: újra hordható, újrafelhasználható vagy újrahasznosítható – a ruhanemű állapotától függően.  A H&M hosszú távú célja, hogy csökkentse a ruházati termékek környezetre gyakorolt hatását azok teljes életciklusa alatt, és idővel a textil körforgását hozza létre. A cél megtalálni a technikai megoldást a textil újrafelhasználására és újrahasznosítására nagy mennyiségben. A H&M ezért hozta létre Tudatos Alapítványát (Conscious Foundation): az alapítvány a textil újrahasznosítására irányuló innovációkat és a H&M értékek mentén születő társadalmi projekteket támogatja.

 Forrás: Sajtóanyag