Programozás korhatár nélkül – Kano Computing

Nagyon sajnálom, hogy tizenévesen nem tanultam meg kódolni, pedig lett volna rá számtalan lehetőség, akkoriban a programozás azonban még bőven űrtudománynak minősült, amit csak fiúk érthettek, lány létemre nem is vettek volna talán igazán komolyan.

kano6

Ez a trend mára alaposan megváltozott, épp a napokban zajlik a Prezi Coding Girls elnevezésű, kifejezetten középiskolás korú lányoknak szóló programozó tanfolyamának toborzása, és bármilyen szokatlannak tűnhet itthon a kezdeményezés, nem csupán a Prezi nyitott szemléletéről árulkodik, hanem általános nemzetközi trendet igyekszik meghonosítani hazánkban is. Nevezetesen azt, hogy a programozás egyre inkább alapkészséggé válik és ezen alapismeretek elsajátítása mára rendkívül hasznossá vált korra, nemre, foglalkozásra való tekintet nélkül, holnap pedig már elengedhetetlen lesz. Olyasmi, mint az autóvezetés, vagy az angol nyelv ismerete – lehet élni nélküle, csak minek, ha lehetne sokkal egyszerűbb velük az életünk? A kódolás is ilyen, fantasztikusan hatékony eszköz, hogy önállóan ki tudjuk fejezni magunkat a web világában, amivel felhasználói szinten éjjel-nappal együtt élünk.

kano3

A közelmúltban jelent meg a brit Kano Computing fantasztikusan könnyen használható, nagyszerű fejlesztése, a Kano, egy végtelenségig leegyszerűsített pici számítógép. Egy lego-szerű kompjuter, melyet bárki, bárhol össze tud állítani, csak egy monitor szükséges hozzá, minden más megtalálható a dobozban.

kano2

kano4

A kaland a nulladik percben indul, hiszen a Kano összeállítása is a felhasználó feladata, a komponenseket megismerve könnyen átlátható a kis számítógép működése, a kütyü átlátszó háza szépen példázza a cég szellemiségét – értsd meg, ismerd meg, és csinálj vele csodát! A Kano a programozást leegyszerűsítve olyan programnyelvet hozott létre, melyet bárki pillanatok alatt elsajátíthat, de a különböző parancsok html-megfelelője is megtalálható a rendszerben, igazi játszva tanulásra hívva a felhasználót.

kano8

A Kano első sorban gyerekeknek szól, de bárki számára nagyszerű eszköz lehet, hogy megtegye az első lépést a kódok világában – a fejlesztők gyerekek, tanárok, mérnökök és művészek közreműködésével hozták létre a végső formát és tökéletesítették a működés elvét. A dobozban részletes leírás található a készülék összeszereléséről, és ha ezen az első sikerélményen túl vagyunk, a kis kézikönyv segítségével azonnal neki is állhatunk a programozásnak. Játszi könnyedséggel újraalkothatjuk a világ egyik legelső számítógépes játékát, a Pongot, a Codecademy alkalmazás pedig a kész fejlesztést és a programkódot látványosan egymás mellé helyezve segít könnyen értelmezni, hogy melyik kód miért felelős.

kano7 kano5

Összességében a Kano az utóbbi idők legígéretesebb és legszerethetőbb oktatási eszköze, ami igazából szuper izgalmas játék – játszva sajátíthatjuk el korunk egyik legfontosabb és egyre inkább nélkülözhetetlen készségét, a munkaerőpiac jelenleg legértékesebb tudását, a programozást. A kezdeményezés létjogosultságát mi sem bizonyítja jobban, mint a Kano elképesztően sikeres Kickstarter projektje – az eredetileg 100.000 dolláros támogatási cél helyett a csapat több mint másfél millió dollárt gyűjtött be, így elindult a számítógép sorozatgyártása és a kis számítógép már előrendelhető a Kano weboldalán, mindössze 129 dollárért.