A Media Facades Festival
A Berlinből induló fesztivál célja, hogy művészek és a városlakó közönség részvételével lokális és nemzetközi kapcsolódásokat hozzon létre épületek “médiahomlokzatai” segítségével. A köztérre tervezett kulturális fesztivál hangsúlyozni szeretné Európa különböző régióban fellelhető kortárs kulturális azonosságokat, egyben kiemelve a különbségekből kirajzolódó sokszínűség élményét.
Az MFF hét európai városban “nem konvencionális eszközökkel” kíván párbeszédet indítani, úgy hogy az egyes helyszínek közönségét interakcióra, alkotásra bírja. Alkosson saját maga is: egyrészt a saját városában lévő falfelületekre bárki mobil eszközökkel üzenetet írhat, képet küldhet, de meghatározott időben más városok épületeifelületeit is megváltoztathatja.
Egy gombnyomás és megváltozik a MŰPA!
Helyszín: Művészetek Palotája
2010. augusztus 27-29. szürkülettől este 11 óráig:
A MŰPA kettős világítási rendszerét használjuk fel, hogy interaktívvá, “játszhatóvá” tegyük az épület homlokzatát a Fesztiválban résztvevők számára augusztus utolsó hétvégéjén. Az online weboldal segítségével bárki megváltoztathatja az épület “színét” a következőképpen: a weboldalon található 10 féle megvilágítás közül lehet választani. Amely lehetőségre rákattint az érdeklődő, az néhány másodprecen belül megjelenik.
Fújható színváltoztató homlokzat!
Helyszín: Lánchíd 19 Hotel
2010. szeptember 3-5. szürkülettől este 10-ig
A Lánchíd 19 Hotel 2008-as Design Awards fődíjas felületét egy fújásra érzékeny eszközzel próbálhatja ki az érdeklődő közönség, aki ellátogat az épülettel szemben lévő Dunakorzóra. Az eszközre ráfújva az épületen egy hullám fut át, ezzel vizualizálva a résztvevő fújását. A fújás erősségétől függően változik a hullám intenzitása és színe.