A hazánk egyik világszerte is legnépszerűbb brandjeként ismert Tokaji címketervezési pályázatot hirdetett a hazai kreatív szakma részére. Ennek kereteit bevallottan és tudatosan úgy alakították, hogy bárki részt vehessen, nincs nevezési díj, és arculati megkötésekből is igen keveset találunk a kiírásban.
A pályázati koncepció szerint a Tokaj Kereskedőház Zrt. „A Pincemester Bora” fantázianevű termékét tervezhetik újra az érdeklődők, méghozzá oly módon, hogy képi világában és hangulatában visszaköszönjön a „Fesztiválok Bora-státusz”.
Háttér
A Tokaj Kereskedőház Zrt. fontosnak tartja, hogy egyrészt úttörő szerepet vállaljon a hazai borkultúra minőségi átalakításában, másfelől a Tokaji borok fiatal felnőtt korosztályhoz való közelebb hozásával egyidejűleg teret engedjen minden tehetséges és ambiciózus tervezőnek. A vállalatnál úgy gondolják, hogy az igényesborfogyasztás és a fiatalok szórakozása optimális esetben összeférhető, sőt, egymásba integrálható tevékenységek – amelyről nem elég beszélni, tenni is szükséges érte.
Fenti céllal, illetve a hungarikumoksajátos, sokszor komikus kliséken alapuló helyzetén javítandó döntött úgy a Tokaj Kereskedőház Zrt. vezetősége, hogy egy gondosan kiválasztott termékkel nyit a fiatal korosztály felé, ezzel is példát mutatva minden egyéb szereplőnek a hungarikumok „piacán”.
Illés Tamás, a Tokaj Kereskedőház Zrt. marketing vezetője: „Először is leszögezném, a Tokaji brand alapvetően nem kíván elszakadni azoktól az értékektől és attól a tradicionális irányvonaltól, amit a vásárlói és ismerői megszokhattak. Ezt nem is tehetnénk meg és nem is szeretnénk ilyet lépni. Ugyanakkor a menedzsmenttel együtt elgondolkodtunk, miért csak elmélkedünk arról, hogy a fiatalok számára a tokaji termékek ismeretlenek, vagy hogy általában semmilyen valódi kapcsolata nincs az egyik legaktívabb korosztálynak a hungarikumokhoz. Ezen szeretnénk változtatni, és egyébként is nagyszerű pályamunkákra számítunk – alig várjuk, hogy megjelenjen kereskedelmi forgalomban is az új címke.”
A pályázat
Két különböző designt várnak minden pályázótól, ennek pontos részleteit a letölthető dokumentációból lehet megismerni.
Az elbírálás szempontjai közül Illés Tamás kiemelte: a nevezett címkének tükröznie kell, hogy a tervező megértette a termék, illetve a brand filozófiáját, majd arculatfrissítési ötletét képes volt eredeti módon megvalósítani. A kommunikáció során hangsúlyos szerepet kapó fogalmakat szeretné a zsűri viszontlátni a győztes pályamunkában, amely értelemszerűen elrugaszkodhat a Tokaji jelenlegi, klasszikus címkéitől.
A szakmai zsűri elnöke Kovács Dániel, aki a hg.hu főszerkesztőjeként az egész projekt szakmai felelőse is, mellette pedig kivétel nélkül releváns szakemberek bírálják el a beadott munkákat.
A Tokaj Kereskedőház Zrt. bízik benne, hogy a pályázat segítségével közelebb hozhatja a célcsoporthoz a Tokaji brandet, a későbbiekben pedig a prémium kategória is fokozatosan egyre vonzóbbá válik számukra.
További információ:
Adamsky Advertising
Nagy Orsolya
fesztivalokbora@adamsky.hu
06 70 984 71 85