James és Karla Murray profi fotográfusok, első sorban városfotóval foglalkoznak. Legismertebb sorozatuk, a New York kisboltjait megörökítő STORE FRONT: The Disappearing Face of New York című munkájuk a város tradicionális családi vállalkozásainak, az utcafronti kis üzletek portáljainak megörökítését tűzte ki célul, így hívva fel a figyelmet New York egy tűnőben lévő arcára.
Murray-ék témája errefelé sem tűnik idegennek – Budapest kis üzleteit ehhez hasonlóan szép lassan egymás után eszi meg egy-egy óriáspláza, a jelenség nálunk is épp olyan ijesztő és kiábrándító, mint az óceán túlpartján.
Amerikában több, mint a munkavállalók fele a képen láthatóakhoz hasonló kisvállalkozásban dolgozik, melyek nagy részét erősen fenyegetik a nehéz gazdasági körülmények és a városban működő bevásárlóközpontok. Az amerikai kisvállalkozások eltűnése a témája Murray-ék STORE FRONT: The Disappearing Face of New York elnevezésű tematikus sorozatának, melyet könyv formájában is kiadtak.
A sorozat nyolc éven keresztül készült, ez idő alatt a megörökített üzletek egyharmada bezárt. Szép lassan valószínűleg egymás után megszűnnek ezek a kis boltok, és eltűnik a szolgáltatóipar egy tradicionális, vevőközpontú rétege, azok a vérbeli kereskedők, akik reggelente egy-egy szóval mindig jó kedvre tudják deríteni az embert, akik tudják, melyik a kedvenc csokink, milyen újságot olvasunk és hány cukorral isszuk a kávét.
Fotó © JAMES & KARLA MURRAY 2011
Comments are closed.