Sármán Nóra a Printa számára készített kapszulakollekciót, amely az új basic darabok mellett a közelmúltban mutatkozott be a Printában.
A Printa az első budapesti „concept store“, szertelen kísérletezés, folyamatos megújulás jellemzi. A számtalan párhuzamosan futó projektet azonban a kezdetektől összekapcsolja néhány állandó hívószó: a print, az ökodesign és a tanulás. Az ökodivat kifejezés hallatán itthon még sokan öncélú recycling próbálkozásokra gondolnak, amely az áramlat korai korszakát jellemezte. Mára ez a hívószó beépült a tervezés – olykor látható, olykor láthatatlan – alapértékei közé.
A Printa saját termékei között már korábban megjelentek ruhadarabok, a szitanyomott felületeket állítva a középpontba, melyekhez újrafelhasznált textileket és különleges biopamut alapanyagokat választottak. A Basic kollekció folytatja, továbbgondolja ezt korábbi vonalat egy összetartó koncepció mentén.
A Basic kollekció minden darabjára jellemző az egyszerűség. Mindennapi nyári viseletekről van szó, olyan apró, izgalmas fordulatokkal, mint például a finomra hangolt színátmenetek, vagy absztrakt nyomatok. Idézetszerűen, nyomokban felbukkan a Printa pólókon ikonikussá vált csatornafedél minta is – a szitanyomatok magas minősége Printa-védjegynek számít. Bár az egyik legszebb darab központi motívuma például fekete alapon fekete print, alapvetően üde nyári árnyalatok jellemzik a sorozatot, az élénk sárga és az izzó narancs.
A rendkívül gazdag Basic kollekció az öko-fashion egyik alapelvének jegyében nem szezonális kollekció. Ezek a darabok nem pusztán 2012 nyarának válhatnak részévé, hanem éveken át szeretnének jövőbeli viselőik társává válni, a fenntarthatóság elvével nem igazán fér össze a félévente lecserélt ruhatár. Persze, a kollekció évről évre kap majd egy határozott upliftinget, ezúttal például Sármán Nóra Printa számára tervezett sorozatával egészült ki.
A Nora Sarman for Printa kollekció különleges szimbiózis, a tervezőt foglalkoztató aktuális gondolatok ugyanis éppen abba az irányba mutatnak, amelyek az ökodivatot új megvilágításban mutatják a hazai színtéren. Az egykori függönycsipkék, farmertöredékek finoman utalnak a textilek előző életére. A kollekció ígéretes hívószavai: csipke-remix, trash, neo-patchwork, emlékmorzsák – a tervező egykor teljesen más funkciót ellátó textileket hoz helyzetbe. Sármán Nóra lenyűgöző csipkeruháihoz képest ezúttal jóval egyszerűbb, hétközapibb darabokra számíthatunk, de most is sok meglepetéssel szolgál, ahogyan tőle elvárható.
A kollekciók kísérői Ternovszky Zita Printa számára készített ékszerei, melyek zsinórokból és minimalista fonatokból indulnak ki. A összekapaszkodó zsinórok szűkszavú, ismétlődő textúrája különleges ellentétet alkot a fényes karabínerekkel és kapcsokkal, melyek olykor önálló életre kelve alkotnak láncolatot az ékszerekben. Az öko-design itt is visszaköszön olyan formában, hogy a tervező olykor talált tárgyakat sző kompozícióiba, például antik kulcslyukat vagy kulcsot. Meglepő, már-már erotikus darabok a teljes testen átívelő ékszerek.
Az újjáélesztett régi textilekkel és talált tárgyakkal operáló együttesek olyan fotós kooperációt kívántak, amely képes megjeleníteni az újrafelfedezés örömét. Így esett a választás a fiatal tehetségre, Kóti Rékára, aki jelenleg analóg technikákkal kísérletezik.
Forrás: Sajtóközlemény