A személyes bevezetőt azzal kezdeném, hogy sokakhoz hasonlóan hosszú ideig magam is azt gondoltam, hogy a futás valamiféle kínzás lehet, aki örömét leli benne hazudik, a tornaórás iskolakörök emlékének felidézése enyhe undort vált csak ki, a tíz évvel ezelőtti legutóbbi próbálkozásom pedig így felidézve leginkább halálközeli élménynek tűnik.
Aztán ahogy telik-múlik az idő a lerakódott zsírréteg egyre vastagabb, egyre kevesebb a szabadidő és az ember minden erejét megfeszítve keresi a leghatékonyabb sportot, nos szinte biztos, hogy a futásnál köt ki. És ha futás, akkor Nike. Mert a Nike-val élmény, játék, kihívás és mindig siker a futás.
Emily Pilloton amerikai design kutató Design Revolution című könyvében a társadalmi felelősség és a kortárs formatervezés közös halmazában létrejött példás projektek egyikeként említi a Nike+- t, mint különleges designterméket, amely hatékony eszközként működik az egészség megőrzésében és az aktivitás fenntartásában.
A Nike és az Apple tervezői még az okostelefon-éra előtt találták ki a Nike+-t, ami egy picike, cipőtalpba integrálható kapszula volt, iPoddal vagy iPhone-nal kommunikálva figyelte és rögzítette a futó teljesítményét, és komplett statisztikát készített a sportaktivitásról. Mára azonban, amikor szinte mindenki GPS-szel rendelkező okostelefonnal szaladgál, semmi nem volt kézenfekvőbb, mint mobilalkalmazás formájában ingyenesen elérhetővé tenni a Nike+-t, amit ha egyszer kipróbál az ember, egészen biztosan megfertőzi, olyannyira, hogy a futás a legkedvesebb szabadidős tevékenységgé válik.
Mindezt olyan hatékony design és kommunikációs eszközökkel érte el a Nike fejlesztőcsapata, melyek nem csupán szakmai, de társadalmi szempontból is kiemelkedőek, hiszen a design eszközeit az egészséges életmód reklámozásával állítja a marketing szolgálatába. A végeredmény a folyamatos sikerekkel fokozódó felhasználói élmény, elégedettség és ezek mentén láthatatlanul kialakuló, eltántoríthatatlan márkahűség. Nagyon profi!
Ezen a ponton már odáig eljutott a friss sikerektől megrészegült futó, hogy ha sporttuházatról van szó, egyből a pipát látja, de a Nike legfrisebb fejlesztései mellett tényleg nehéz bármi mást észrevenni.
A nemzetközi designsajtót hatalmas sikerrel bejárt Nike Free Flyknit a márka legújabb fejlesztése, első pillantásra, nem is értjük mi a helyzet, mi például a futó!barátaimmal csak zokninak nevezzük.
Hiszen erről van szó, a FreeFly Knit nem más, mint egy kötött felsőrésszel ellátott speciális futócipő, mely a legtermészetesebb hatásra törekedve a lábfejhez rugalmasan alkalmazkodó flexibilis talppal a mezítlábas futás élményét kínálja.
A technológia, a design, a reklám és a tapasztalatok lényege egy: Just do it – leld benne örömöd, sikered, mozogj, élvezd, csináld!
Szeptember 8-án, vasárnap a Nike Magyarország szervezésében valósul meg a Nike Budapest Félmaraton, Magyarország legnagyobb és legnépszerűbb félmaratoni futóeseménye. A főváros legszebb részeit érintő eseményre egyéniben, párosban, és hármas váltóban – trióban – is lehet nevezni. Nem mondom persze, hogy mindjárt félmaratonnal kell kezdeni a futókarriert, de kedvcsinálónak remek, lelkesen ajánlom! A verseny vasárnap reggel 9 órakor rajtol el a Városligetből. Hajrá!
www.facebook.com/NikeRunningHungary
www.futanet.hu