Ma járt le a határideje annak a fergeteges logótervezési pályázatnak, melyet a Zsolnay Céh írt ki új logójánák megtervezésére.
A Pályázat célja – olvashatjuk a kiírásban – a Zsolnay Céh szellemiségét, filozófiáját hűen tükröző, korszerű embléma, szimbólum kidolgozása, amely stílusában illeszkedik a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. meglévő logójához, ugyanakkor jól megkülönböztethetőek egymástól. A manufaktúra logójának elemei nem kerülhetnek felhasználásra.
A tehetséges grafikus munkájának méltó díjazása pedig kerek 32.000 Ft a Zsolnay Céh szerint. Ja, ez bruttó :))
Természetesen garfikusainknak sem kellett több, nyomban megszületett a 20 perc alatt Zsolnay Céh logót! elnevezésű Facebook csoport, ahol a Zsolnay Céh marketinges munkatársai tájékozódhatnak, hogy reálisan mit kaphatnak ezért az összegért. (Laki Eszti erősen túlteljesítette a díjazást, de nem ő volt az egyetlen…) Szerencsére egy pályázó itt is beadhat több pályaművet. Készítettünk egy rövid válogatást a legszebbekből.
És a kínzó kérdés… Mégis ezt hogy? Mármint természetesen az első tippünk csak a nyomdahiba lehet. Mert az elképzelhetetlen, hogy egy patinás, méltánhíres, tradicionális értékeket képviselő satöbbi satöbbi vállalat (a pontosság kedvéért a pályázatot a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt., a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Kreatív Ipari Klaszter (KIKK) közös erővel írta ki) marketingosztályán nem dolgozik senki, aki szólna, hogy “húhát srácok ezt mégsem kéne, hogy 1-2 millió Forint megspórolásáért cserébe szénné égessük magunkat!” Vagy mégis? Biztos elhangzott a pályázat kihirdetését megelőző stratégiai egyeztetésen, hogy hatalmas megtiszteltetés, lehetőség és páratlan kihívás egy fiatal grafikusművész számára, hogy egy patinás, méltánhíres, tradicionális értékeket képviselő satöbbi satöbbi vállalat számára tervezhet, hogy milyen remekül fog ez a munka mutatni majd a portfólióban, sőt, inkább a tervezőknek illene részvételi díjat fizetni, de legyünk inkább elegánsak, harminckettő!
Miután azonban a Zsolnay Porcelánmanufaktúra azt nyilatkozta, hogy semmi fogalma nincs erről a rendkívül komolytalan akcióról, a Kreatív Ipari Klaszter Egyesület vezetőjét, Keresnyei János hamar elmagyarázta hogyan is kell ezt érteni.
– Helyi fiatalokat szerettünk volna megszólítani a kiírással, nem volt szándékunkban az, hogy kifejezetten profi médiacégek jelentkezzenek – magyarázza. Hozzátette, valóban kevés ez a bruttó 32 ezer forint, de egyelőre ennyi pénzük van, hiszen éppen most alakul csak meg a Zsolnay Céh – olvashatjuk a pecsma.hu-n. Így már valóban sokkal jobb is. Keresnyei úr a Facebook csoportba bejegyzett egy kulturáltat, és természetesen nyomban jogi kategóriát emleget, idézem:
“Kedves Csepella úr,
Meglep, hogy ennyire érdeklődik a Zsolnay Céh pályázata iránt, bár nem egészen Önöknek -professzionális tervezőknek- írtuk ki. A Zsolnay Céh egy most formálódó nonprofit szervezet és nem azonos a gyárral, melynek nevét most kedvesen meghurcolják e nyilt csoportban. A pályázatot természesen nem is országos kiírásra szántuk, bizonyára annak a weboldalnak a hatékony robotja emelte erre a szintre az eredetileg helyi, pályakezdő fiataloknak -nem két napra, hanem ha jól tudom 2 hétre- kiírt pályázatot ahonnan észrevették, persze késve.
Nagyon örülök, hogy van ennyi energiájuk arra ,hogy nekirontsanak egy friss kezdeményezésnek és remélem, hogy kreatív ötletrohamukból még valami használható is kikerekedik. Ha ilyet látunk majd jelentkezünk egy magasabb ajánlattal.
Addig is hadd javasoljam,hogy tegyék zárttá csoportjukat, mert kreatív tevékenységük nem biztos, hogy nem merít ki jogi kategóriákat egy védett név ilyen kontextusban való emlegetésével.
Tisztelettel Keresnyei János elnök KIKK Egyesület”
Humornak nincs híján Keresnyei úr. Na de nem is ez a lényeg, hanem inkább a kreativitás burjánzó, ámbátor kissé keserű folyama ebben a csoportban, ami biztosan szerez néhány vicces pillanatot minden látogatónak. Jó szórakozást!