A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem rektorától, Kopek Gábortól Gőz László, a BMC igazgatója vehette át idén a Moholy-Nagy-díjat. A hazai zenei élet és a kultúra egészében végzett fáradhatatlan munkája, a vezetése alatt kitelejesült zenei központ szervesen illeszkedik a MOME hitvallásához, miszerint csak alkotás, feladat és szellemi küldetés van, ahol nincsenek határok, csak átjárhatóság, gondolkodás és integráció.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem 2006-ban alapított díjával minden évben azon személyiségeket ismeri el, akiknek emberi és alkotói léte szorosan kapcsolódik az egyetemhez, az általa képviselt értékekhez. A díjat eddig – többek között – szakterületük olyan kiemelkedő alakjai kaphatták meg, mint Dieter Rams, Hattula Moholy-Nagy, Stefan Lengyel, Rubik Ernő, Hannes Böhringer vagy Tibor Kálmán (posztumusz).
A Péter Vladimir tervezte díjjal az egyetem a kreativitás, a kreatív ipar, valamint a szellemi és gazdasági innováció jelentőségét is hangsúlyozni kívánja. Ezzel állást foglal az integratív gondolkodás, a vizuális kultúra egyetemes értékei, azok innovatív szellemiségű felhasználása mellett.
A MOME olyan személyiségeknek adományozza a Moholy-Nagy-díjat, akiknek alkotói léte szorosan kapcsolódik az egyetem által képviselt értékekhez. Gőz László harsonaművészként, tanárként mutatott attitűdje, alkotói munkássága és eredményei minden szempontból összhangban vannak az egyetem szellemiségével.
Az irányításával működő BMC szakmai, működési és építészeti koncepciójában Magyarországon egyedülálló intézményként a művészet, a kreatív energia általános érvényűségét testesíti meg a világból is jól látható módon. Gőz László olyan alkotói személyiség, aki túlmutat az egyéni műveken, olyan közösségi teret teremtett, amely művészeti ágakon átívelően hozzájárul a magyar kultúra emelkedéséhez. A BMC nemcsak a zenéről szól, hanem sokkal inkább arról a szemléletről, amelyet alapítója képvisel.
Az eseményen a Moholy-Nagy-díj mellett az egyetem Művészeti Doktori Fokozatot szerző doktorandusz hallgatóit is köszöntötték. Balogh Zsolt Péter ipari formatervező művész, Bánsági Petra textil- és bőrtervező művész, valamint Rejka Erika kerámiatervező művész szereztek DLA fokozatot.
Gőz László a Bartók Béla Konzervatórium jazz és klasszikus tanszakán folytatott tanulmányait követően, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola harsona és tanári szakán szerzett diplomát. 1978 óta oktat a Zeneakadémia jazz tanszakán. A kortárs zenét játszó 180-as Csoport egyik alapító tagja volt, az együttessel 1979-től 1989-ig 400 koncertet adott Európa-szerte, világszerte számos rádió számára készítettek felvételeket. Együtt dolgoztak Steve Reich-hal, Petr Kotikkal, Alvin Currannal, Chris Newmannel, Szabados Györggyel és Vidovszky Lászlóval. 1989-ben alakította meg a Brass Age együttest, majd Erdélyi Péterrel közösen az ESP Groupot. Mindezeken túl játszott az Interbrass, a Budapest Big Band, az LGT, és a Jazz+Az zenekarokban is. Stúdiózenészként száznál is több lemezen működött közre. 1996-ban Jiggs Wighammel, majd 1998-ban Carl Fontanaval lépett közösen színpadra.
Gőz László 1996-ban megalapította a Budapest Music Centert (BMC). Elsődleges célja egy olyan zenei információs központ kialakítása volt, amely összegyűjti és nemzetközi viszonylatban is hozzáférhetővé teszi a magyar klasszikus és jazz zenészek, valamint a magyar kortárs zenedarabok adatait. Az alapvetően privát finanszírozású információs központ folyamatosan bővülő internetes zenei adatbázisaiban jelenleg 4.000 művész és közel 11.000 zenemű adatai szerepelnek, ingyenesen látogatható zenei könyvtára pedig mintegy 100 ezer könyvet, kottát, hanglemezt számlál.