A LIMITED – UN – LIMITED Juhos Janka diplomamunkája és egyben a JUJJ JEWELLERY legfrissebb kollekciója, egy speciális karkötő sorozat, melyben az alapforma tömegtermék, prémium kategória és promóciós tárgy formájában is megjelenik.
Nem hétköznapi dolog, hogy valaki már évekkel a mesterdiploma előtt olyan ismertséget és elismertséget szerezzen saját márkájának, mint Janka, kinek ékszerei 2010 óta egyre hangsúlyosabban vannak jelen a design köztudatában. A márkára jellemző tudatosság, racionalitás és türelmes, lépésről-lépésre való higgadt építkezés eredményeként a JUJJ márka több külföldi nagyvárosban, többek között New Yorkban is bemutatkozhatott már.
A LIMITED – UN – LIMITED kollekció empirikus kutatásának módszertani kérdései egyfelől a márkák kínálatának kvantitatív eloszlását és eszköztárát, másfelől a figyelemfelkeltés sajátos megfogalmazását rendszerezik a tárgyalkotás és a képalkotás aspektusából. A JUJJ JEWELLERY termékpalettája 2014-ben olyan karkötőcsaláddal bővült, ami egy kollekción belül ad választ a tömegtermék, a prémium kategória és a promóciós tárgy kérdésére a designékszer és divat határán.
Juhos Janka tervkoncepciójának kiindulópontja egy meglévő síkfelület átlyukasztása, azaz egy lényegében kétdimenziós fémlap átalakítása háromdimenziós plasztikává. A lyukasztás szimbolikusan a rombolás és a teremtés gesztusával áll párhuzamban. Az ékszerekhez készített kampányfotó is utal az emberben élő eredendő kíváncsiságra, mellyel mindig a dolgok mögé, a falon túl szeretne látni. A fotón lévő nőalakot és a kép nézőjét egy áttetsző plexilap választja el egymástól, két külön világ, melyek a felületen vágott lyukon keresztül mégis átjárhatóvá válnak. A trapéz alakú karkötők azért izgalmasak a tudatalattink számára, mert a szemünk pontosan érzékeli, hogy egy tulajdonképpen sík felület átszakításával, úgy is mondhatnánk, egy szabályos nyomot hagyó robbanás következtében jön létre a finoman plasztikus ékszerforma. – idézet Spengler Katalin opponenciájából.
A “nem” limitált kollekció szezonálisan új színpalettával frissül, a limitált széria magasan pozicionált, az úgynevezett “kampánytárgy” pedig a képalkotásra koncentrálva látja el feladatát. Juhos Janka mestermunkája a sorozatgyártásra alkalmas technológiát kreatívan kezeli, az ipari és manufakturális megoldásokat összehangoltan elégíti ki. A tárgyak formai karakteréhez az egyedileg tervezett és elkészített sajtolószerszám terve szorosan kapcsolódik.
- Témavezető: Orlai Balázs
- Fotó: Máté Balázs
- Videó: Molnár Mátyás
- Haj: Károlyi Márk
- Make-up: Vozák Tímea
- Modell: Szilbek Júlia
- Ruha: Dóri Tomcsányi, Nanuska
- Flashback Photo Studio
- Zene: Long Arm – Sleepsafe
MOME Diploma, 2014