Különleges divat eseménnyel készül az idei Design Hétre a Finnagora – a finn divat két fiatal tehetségét két hazai tervezőcsapattal közös kiállítás keretében mutatja be a Mono Art & Design terében, ahol a fiatal tervezők munkái mellett hazai és finn divattervező hallgatók munkái is bemutatkoznak!
Négy érdekes finn és magyar divatmárka jelenik meg idén ősszel a budapesti TILA kiállításon, hogy vállvetve mutassák be művészi koncepciójukat. Az egy hónapon át tartó eseményen a divattervezők külön-külön alkotják meg divat inspirálta művészeti tereiket. A finn kulturális intézet, a Finnagora által szervezett TILA kiállítás, amely a Mono Art & Design Galériában nyílik majd, a Budapest Design Hét programsorozatának részeként valósul meg.
A TILA kiállításon a finn RIIVARI és a Month of Sundays, valamint a magyar NUBU és Je Suis Belle márkák mutatkoznak be. Az általuk létrehozott művészi tereket a kiállításon párokban, egyszerre egy finn és egy magyar márka jelenlétével láthatjuk. A négy divatmárka által alkotott művészi tereken túl a TILA bemutatja két egyetem, a finnországi Metropolia University of Applied Sciences és a budapesti MOME divattervező szakos hallgatóinak munkáit is. A hallgatók munkái szeptember 26. és október 4. között lesznek láthatók, amikor a Budapest Design Week lázában ég a város.
A RIIVARI finn divatmárka trendi és friss öltözékeket készít nőknek és férfiaknak. A stílus mindig játékos, a modern formák és a férfias jegyek ellenére soha nem durva vagy nehézkes. A RIIVARI időtlen designjának alapját az etikus tervezés, a minőség és a valódi kézművesség alkotja. Gazdag minták és a színek lebilincselő játéka jellemzi a márkát. A RIIVARI által követett esztétika finoman egyensúlyoz a kívánatos és az elérhető között. Minden szezonban új témával dolgoznak, és az ötleteket a mintatervek köré építik fel. A szöveteket nagy gondossággal választják ki, az összes mintát Kaisa Riivari tervezi.
“Próbálunk mindig friss és játékos, tartós és könnyen kombinálható darabokat készíteni. Valami olyat, ami több évig hordható – mondja a márka tervezője, Kaisa Riivari.”
A Je Suis Belle-t 2005-ben alapította Dévényi Dalma és Kiss Tibor. A márka az azóta eltelt években Magyarország egyik vezető divatbrandjévé nőtte ki magát és nemzetközi szinten is elismertté vált. Koncepciójuk alappillére az együttműködés más művészeti ágakkal, különös tekintettel a képzőművészet területeire.
Intellektuális értékeiknek vallják a tradicionális technikák és a népművészet kortárs keretbe emelését is. Kollekcióikat összetett utalásrendszer mentén alakítják: darabjaik mindig reflektálnak az aktuális társadalmi és kulturális változásokra. Az állandó minőségre való törekvést legfontosabb értéküknek tartják; a ruhák mellőzik a felesleges részleteket: lényegre törőek és kommunikatívak.
A Month of Sundays egy helsinki designstúdió, amelyet a történetek iránti szenvedély és az őszinte, két lábbal a földön járó design jellemez. A tehetséges tervezőkkel folytatott együttműködést, valamint a hagyományos anyagok mai módon való felhasználását zászlójára tűző brand évente két kollekciót készül bemutatni. A Month of Sundays márkanév eredete az 50-es évek Angliájában keresendő, ahol a szólás akkoriban előreláthatatlanul hosszú időszakot jelentett. Márkanévként a Month of Sundays az időtlen és magas minőségű designra utal, ugyanakkor megjeleníti azt a hangulatot, amely a Month of Sundays kollekcióiban és termékeiben tükröződik – egy kötetlen vasárnapi együttlét nagyszerű emberekkel.
A Month of Sundays alapítója és designere, Milla Kettunen a Lahti Egyetem Design Intézetében tanult. Divattervezői tanulmányainak részeként öltözékkiegészítő-tervezést hallgatott a MOMÉ-n. A Budapesten eltöltött idő hatásakét él benne a kézművesség és a természetes anyagok iránti szeretet.
A NUBU a kifinomult, modern városi nők és férfiak belső harmóniáját testesíti meg letisztult, mégis különleges szabásvonalaival, valamint a kényelem és a funkció összehangolásával. A márkát 2007-ben alapította a divat nemzetközi világában akkor már 15 éves tapasztalattal rendelkező Garam Judit. 2011-től a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem textil szakán mesterdiplomát szerzett fiatal tervezővel, Kovács Adéllal kiegészülve közösen álmodják meg a NUBU világát.
Az egymást követő szezonális kollekciókon érezhető egyfajta következetesség és karakteresség a könnyed kortalanságnak, a mindennapi klasszikus városi stílusjegyeknek, a visszafogott luxusérzetnek és színvilágnak köszönhetően, a NUBU mégis minden szezonban folyamatosan megújul a változó trendekkel érzékeny kölcsönhatásban.
Az aktuális divatirányzatoknál is nagyobb hatással van a tervezésre a design és a tárgykultúra világa, a kísérletezés és az újítások keresése, a magas minőség, a részletes és átgondolt kidolgozottság, melyek alapvető esszenciáját adják a NUBU modelleknek.
Nagy kíváncsisággal várjuk az őszi kiállítást és a különleges alkalomra az eseménynek szentelt cikksorozattal is készülünk – figyeljétek a Hello Helsinki sorozatot!