A tavaly piacra dobott LOGIFACES 3D beton puzzle sikere után (a terméket bevezető Indiegogo kampánnyal 185%-os sikert könyvelhetett el a LOGIFACES) idén ősszel új játékkal, a LOGIPLACES kirakóssal jelentkezik a Tervhivatal stúdió. Ennek lényege, hogy különböző természeti tájakat és városokat megformázó domborzatot kell a játékosoknak kiraknia. A LOGIPLACES ezáltal képes újraértelmezve a felhasználó kezébe adni a tájat, megváltoztatni a természethez való viszonyukat. A különleges beton receptből készülő 16 és 36 elemű verziókban készített puzzle egyszerre design tárgy is, így a logikai játék egy otthon vagy iroda dísze is lehet.
Mindenki más élményekkel tölt fel tereket, van aki az eljegyzésének helyszínéhez kötődik, van aki a terephez, ahol futni szokott, vagy a városhoz, ahol az egyetemi éveit töltötte, és vannak, akik a kedvenc sípályájukhoz. A LOGIPLACES célja, hogy az emberek kezébe adhassa a számukra sokat jelentő tereket és ezáltal egy szép emlék mellett új perspektívát is nyújthasson számukra. A Tervhivatal építészstúdió múltévi találmányához hasonlóan idén is közösségi finanszírozási kampány keretei között keresi azokat, akik egy-egy előrendeléssel, kisebb támogatással segítenék őket a gyártáshoz szükséges kezdőtőke összegyűjtésében.
A 3D nyomtatás teremtette meg a lehetőséget arra, hogy a LOGIPLACES játékkal közösen újraértelmezhessük a tájakat és városokat. A LOGIPLACES tervét még a Varinex által kíírt ötletpályázatra készítették, a What-to-print-in-3D versenyre. A pályázaton a mintegy 100 induló közül hozták el a fődíjat, a Makerbot Mini gépet. Ezzel az eszközzel kezdték legyártani az első mintákat. A LOGIPLACES tervezése során komoly kihívás volt megtalálni a sok szempont alapján a feladatnak leginkább megfelelő léptéket. Azóta a termék öntőformáihoz szükséges 3D nyomtatást a Makerbot Replicator 2 gépén készítik.
A LOGIPLACES a játékosok kezébe ad ismert földrajzi helyeket és városokat, mint a Grand Canyon, Budapest, San Francisco és az Alpok. Ezáltal a játékosok új formában őrizhetik meg a számukra fontos helyeket, és más nézőpontból ismerhetik meg azokat. A játék piaci validációja, az érdeklődők feltérképezése a napokban indult crowdfunding kampány keretében történik, ezért elsőként a fenti négy helyszín kap helyet a kínálatban, de a hosszútávú cél, hogy kihasználva a 3D nyomtatás lehetőségeit, teljesen személyre szabhatóvá váljon a termék, és akár minden egyedi rendelés könnyedén megvalósítható legyen. A játék egyediségét pedig az nyújtja, hogy amellett, hogy bárki otthonát és irodáját kiegészítő különleges dísztárgy, egyben a logikai készségek fejlesztésében is rábízhatjuk magunkat, gyerekeinket és barátainkat.
A puzzle-k megszokott kihívásai szintet lépnek a LOGIPLACES játékban, mivel a három dimenziós elemek értelmezése és összekapcsolása arra készteti a játékosokat, hogy új nézőpontokat és gondolkodásmódot alkalmazzanak. A LOGIFACES élményt a térbelisége és tapinthatósága határozza meg, ez a logikai játék azoknak szól, akik egy kétdimenziós logikai kihíváson túl a térbeliségét és az esztétikáját is értékelik. A termékcsalád korábbi játékát követve a LOGIPLACESről is elmondható, hogy digitális kultúra anyagtalansága találkozik a beton tapintható anyagszerűségével és így teremt újszerű esztétikai élményt használói számára.
A LOGIFACES tavalyi sikerén felbuzdulva a tervezők úgy gondolják, hogy a közösségi finanszírozás műfajában megszerezhető újabb tapasztalat, a felhasználói visszajelzések és természetesen a kezdőtöke egyaránt elengedhetetlen az új projekt megvalósításához. Ezért a LOGIPLACES-zel is a crowdfunding útját választották, hogy ezzel a termék iránt érdeklődők segítségét és támogatását bevonhassák és a célcsoportjuk számára lehető legjobb terméket fejleszthessék. A közösségi finanszírozásból beérkező összeget arra fogják fordítani, hogy egyre közelebb kerüljenek a teljesen személyre szabott LOGIPLACES rendeléshez és minél több területről készülhessen LOGIPLACES verzió.
A LOGIPLACES kampányát itt támogathatjátok, mi pedig a tavalyi évhez hasonló szép sikereket kívánunk!