Rengeteg változás történt a közelmúltban a Hannabi háza táján. Elsőként látogattuk meg Rácz Anikót, a márka tervezőjét vadonat új műhelyében.
Kevés olyan hazai bútormanufaktúra működik, melyről elmondható, hogy saját gyártásban állítja elő saját tervezésű, magas minőségű bútorait, melyek meg is találják a felvevőpiacukat, itthon és külföldön egyaránt. Akik évről-évre fejldőnek, megújulnak és törekvéseiket, iránymeghatározásukat a piac is hitelesíti. A Hannabi ezek közé a márkák közé tartozik, a kollekcióépítés, a márkakommunikáció, a szellemiség mind ugyanazt a tudatos, fenntratható és rendkívül kreatív tervezői szellemiséget követi, mely Anikó karakteréből táplálkozik.
Ritkán járok a VIII. kerületben és bár tudok róla, hogy a szebb napokat látott gyárépületek fantasztikus építészeti emlékanyagot rejtenek, ritkán szembesülök ezekkel. Az egykori Ganz-Mávag tisztviselőtelepének egyik felújított épületében találta meg új otthonát, irodáját és műhelyét a Hannabi bútormanufaktúra. Ebben az inspiráló környezetben születnek a jövőben az új tervek, stratágiák, fotók és üzletek, ezek persze csak részben, hiszen a márka a jövőben határozott lépéseket tesz a külföldi piacok felé is.
Álmodj, mint egy művész. Gondolkodj, akár egy designer. Dolgozz, mint egy szakember.
Így foglalható össze a márka manifesztója, melyet az ügyfelekkel való kapcsolattartás, a tervezés, a gyártás, a kereskedelem és a kommunikáció terén is hűen képvisel a Hannabi. A személyesség és a tudatosság kulcsfontosságú szempont a márka életében. A környezettudatosság nem csupán az etikus forrásból származó anyagok használatában, hanem az életciklus meghosszabbításában is jelen van a márka életében: az a cél, hogy egy-egy bútordarab a lehető leghosszabb ideig kiszolgálja tulajodonosát.
“Az a célunk, hogy ebből a műhely-jellegből adódó személyesség és tradíció adottságait legjobb tudásunk szerint kihasználjuk. A vevőkkel személyes kapcsolatot tudunk kialakítani, az ügyfeleket bevonjuk a tervezési folyamatba annak érdekében, hogy az életmódjukhoz legtökéletesebben alkalmazkodó bútor szülessen. Fontos, hogy a vevőink átgondolják szokásaikat, igényeiket és gondokozzanak előre, hogy hogyan szeretnének élni az elkövetkezendő években. Elengedhetetlen végiggondolni ezeket a szempontokat ahhoz, hogy a létrejövő bútort minél hosszabb távon és minél kényelmesebben, életszerűebben tudják majd használni. Biztosak vagyunk benne, hogy tudatos vásárlókkal fogunk tudni igazán jól együttműködni” – mondja Anikó.
A Hannabi nem rajzol fel magának szűk és kényszerítő erejű kereteket – nem kötelezik magukat arra, hogy évente több új bútorral jelenjenek meg a piacon, sokkal inkább a variálhatóságra, a személyre szabható jellegre és a változatosságra törekszenek. Úgy látják, hogy a piacon sokkal több a szoborszerű, élhetetlen designbútor, mint a személyes életmódhoz alkalmazkodó darab. Ezt a hiányt felismerve, a meglévő bútorarchetípusok formáját megtartva a részletek személyre szabásával állítanak elő a legkülönbözőbb igényekhez (méret, szín, lábazat, kárpit, háttámla, ülésmagasság tekintetében) alkalmazkodó személyes bútorokat. Ez egyúttal lehetővé teszi azt is, hogy az újabb és újabb bútortípusok tervezése helyett kellő energájuk maradjon arra, hogy textilekkel, kiegészítőkkel, párnákkal, könyöklőkkel, takarókkal kísérletezzenek.
“A textilek nagy hangsúlyt kapnak mostantól, majdnem minden kollekcióhoz készül majd egy-egy különleges huzat, ami, ha akarjuk egészen extravagáns jelleget kölcsönöz a bútornak, ráadásul kutyabarát, tisztítható, praktikus. Család- és állatbarát kanapékat szertenénk tervezni olyan módon, hogy a bútor ne veszítsen a designértékéből.”
Jelenleg éppen készül a márka webshopja és a külföldi piacok becserkészésének stratégiája, de ezeken a területeken sem a mennyiség, hanem a minőség, az üzenet átadása, a személyesség igazán fontos a Hannabi számára.
A Hannabi bútorai és kiegészítői megtekinthetők az Otthon Design kiállítás magyar tervezők munkáit felvonultató tárlatán. Az Otthon Design kiállítás április 6-tól 10-ig várja az érdeklődőket a Hungexpo területén!