Compó és kerítés – megérkezett a Bánkitó ruhamárkája

A Bánkitó a magyarszági fesztiválok közül elsőként hozott létre saját ruhamárkát, olyat, ami túlmutat az unalmas logókon és headliner-hegyeken. A COMPÓ márka, Neszmélyi Réka fiatal grafikus által tervezett mintáival  egyszerre támogatói termék, társadalmi üzenet, művészeti koncepció és DIY alapanyag, ami nem csak egy hétig hordható egy évben.

polo_1

Lépjünk egy kicsit vissza. A compó egy itthon is őshonos halfajta, amit a Magyar Haltani Társaság idén az Év Halának választott. A compót a Bánki-tó vizében is meg lehet találni, többek közt ezért is esett rá a választás. Meg persze azért, mert az állatban, amit cigányhalnak, gyászkeszegnek és nyálkás compónak is hívnak, van valami nagyon magyar. Valószínűleg ezért is írt róla egy karcolatot az ifjabb Karinthy.

polo_02

A COMPÓ persze nem csak a halakkal operál, az idei ruhák másik fő motívuma a kerítés, ami az idei Bánkitó fő témájára, a határra utal. Illetve így is lehet értelmezni. A minta lehet kivágott GyODA (másnéven gyorstelepítésű drótakadály), kiszakadt halászháló, elszakadt idegek – végtelen számú aktuális politikai és társadalmi problémát bele lehet látni a szakadt vonalakba.

13445411_1019630254741495_625425519291680742_n 13407068_1019632551407932_5464232855419280600_n 13524350_1019632398074614_2830752521245943648_n

“A Bánkitó Fesztivál mindig is magának vallotta azt a hagyományos fesztiválkultúrát, ahol még szponzorok nélkül, közösségben, alulról szerveződtek a programok. Ezzel együtt minden évben az ellen voltunk, hogy határ húzódjon az előadók, a színészek, a dolgozók és a látogatók közt. Ebből a DIY (csináldmagad) szellemiségből próbáltunk valamit a kollekcióba is áthelyezni. A pólókon ezért mindenki maga dönti el, hogy hova szeretné vasalni a grafikákat, amiket adunk” – mondják a szervezők a koncepcióról.

IMG_4161-600x800

keritesfeketegym-600x800

halasfeketegym-600x800

A Bánkitó Fesztivál idén négynapossá bővülve július 13. és 16. között lesz. Most is nagy hangsúlyt fognak kapni a feltörekvő magyar zenekarok, a Bánkitó azonban még mindig nem csak egy pár napos koncert-buli. A közel 60 civil szervezet mellett bemutatjuk a kortárs színház legmenőbb darabjait, a rendezvény területe pedig képzőművészeti kiállítássá alakul. Ezzel a Bánkitó az egész kortárs alternatív kultúráról átfogó képet fog adni, ahol minden darab, mű, beszélgetés és workshop a ‘határ’ fogalmára reflektál majd így vagy úgy. Mint a Compó ruhák.

A Compó márka darabjara a Bánkitó hivatalos oldalán és két offline boltban, az Antifactory Vintage-ben és a Judas-ban is rá lehet úszni.