Számos izgalmas változás várható a NON+ életében és ez nem csupán a természetes, tavaszi megújulási folyamat eredménye. A hazai divatmárkák piacán nyolc éve töretlen sikerrel működő márka meghatározó mérföldkőhöz érkezett: mind a kollekciók felépitésében, az anyaghasználatban, az arculati elemekben és a hétköznapi munkafolyamatok működésében is sokkal tudatosabb útra lép a NON+. A megújuláshoz vezető útról és az új tervekről beszélgettünk a márka tervezőjével, Kiss Sacival az Andrássy úti showroomban.
A NON+ összes darabjára jellemző az elegáns, letisztult minimalizmus, a kényelmes basic-jelleg, és az attitűd, miszerint az aktuális divattrendek követése helyett a márka változatlan, egyedi, vagány stílusa adja az alapkaraktert. Minden kollekcióhoz egy meghatározott szlogen, egy-egy személyes gondolat tartozik, melyek Saci belső útjának egyes állomásait jelölik.
– Milyen mottót fogalmaztál meg az idei tavaszi kollekcióhoz és mire utal ez tervezői szempontból?
– A 2017-es tavaszi kollekció mottója a “Soul in Bloom” – azaz lélekvirágzás. Egy éve dolgozunk a márka megújításán, ami számos változással, nehéz és olykor fájdalmas döntéssel járt, ami a tudatos márkaépítés szempontjából azonban elengedhetetlen. Most érzem azt, hogy látható a cél, hogy a fárdtságos munka meghozza a gyümölcsét és egyértelműen jó irányban haladunk. Éppen ezért érzem ezt a mottót nagyon találónak, hiszen azt mondja el, hogy tervezőként éppen hol tartok most. A mottó azért is fontos, mert a vásárlók is tudnak vele azonosulni, hiszen rájuk is jellemző az alapvető tudatosság, ami miatt a NON+-t választják.
– Tervezői szereped hogyan változik a megújulás következtében?
– Egy évvel ezelőtt még érzelmi alapon ragaszkodtam a márkával kapcsolatban számos dologhoz. Az elmúlt év során rájöttem azonban, hogy ahhoz, hogy a saját területemen maximálisan tudjak teljesíteni, elengedhetetlen, hogy az operatív feladatokat kiengedjem a kezeim közül és szakemberekre bízzam. Azzal, hogy ezeket a döntéseket meghoztam, sokkal könnyebbé vált minden.
– Milyen lesz az tavaszi kollekció?
– A kollekció alapvetően a korábbiak folytatása – változatlanul sportosan elegáns, első sorban pamut darabokat tartalmaz. Az évek alatt azonban azt tapasztaltam, hogy a sportosból sokkal inkább a kényelmes irányába tolódik el a vásárlók elvárása, és ezzel párhuzamosan egyre nagyobb igény mutatkozik a nőies és elegánsabb darabokra is. Idén tavasszal új színek és anyagok jelennek meg: a márkától jól megszokott szürke és fekete mellett a neonos narancs, a cirmos ekrü, a kékek és a farmer került a kollekcóba. Olyan anyagokat találtunk, melyek új jelleget kölcsönöznek a ruháknak, melyek különböző stílusokban is épp olyan jól működnek, ugyanakkor remekül kombinálhatók korábbi darabokkal.
– A kollekciók szegmentálásában is lesz változás. Mit jelent ez pontosan?
– Az alapvető újdonság, hogy mostantól különválasztjuk a szezonális kollekcióinkat a basic vonaltól, ami mindig kapható. A webshopban korábban elérhető 2-300 modell helyett 105 alapfazon marad meg, melyek fekete, fehér, szürke és piros színű pamutból lesznek elérhetőek, típustól függően. A szezonális darabok esetében mindig megjelennek majd új színek és anyagtípusok. Megújul a NON+ címkéje is, egyszerűbb, kisebb, visszafogottabb lesz. Ezek olyan törvényszerű újítások, változások és optimalizációs döntések, melyekkel minden márka szembenéz a növekedés során, melyeknek következtében úgy érzem, hogy letisztul minden és tudatosan haladunk a kiejölt úton.
– Mikor és hol láthatjuk az új kollekció darabjait?
– Március 8-án érkezik meg az új, tavaszi kollekció a márka megújuló webshopjába és üzleteibe: a MOM Parkba és az Andrássy úti showroomba.