Design Hét Budapesten különálló rendezvénnyel debütál egy új magyar divatmárka, a Perceptual Thinkers. A Perceptual Thinkers termékei az autizmussal élők különleges érzékelési és öltözködési szokásaiból táplálkoznak, melyek megismerhetővé vállnak minden ember számára a ruhákon keresztül.
A ruha összekapcsol, megérint, kommunikál. Az öltözködés képes arra, hogy reflektáljon viselőjére, segítse hogy egyedi igényeihez kapcsolódjon, legyen az ember akár autizmussal élő, vagy hétköznapi. A márka a két világ összekapcsolásával a hasonlóságokat mutatja be az érdeklődők számára. A Perceptual Thinkers célja még a felelős és tudatos vásárlás terjesztése, hogy egy vásárlási döntés előtt a közönség tájékozódjon a brand céljairól, működéséről és értékrendjéről. Így lehetővé válik a szimpatikus értékrendű márkák támogatása, melyek például környezettudatos anyagokat használnak, vagy megváltozott munkaképességű embereket foglalkoztató kivitelezőkkel dolgoznak.
Szalkai Dániel Perceptual Thinkers néven készítette el diplomamunkáját a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Formatervező MA szakán 2014-ben, mely 6 db különböző öltözékből állt. A termékek különleges megoldásai és vizuális hatása nagy érdeklődést- és elismerést generált. A Magyar Formatervezési Tanács 2015-ben diák kategóriában Szalkai Dániel munkáját találta a legjobbnak, valamint 2016-ban a Highlights of Hungary keretein belül a 2015-ös év legjobb projektjei közé választotta a szakmai zsűri, és az Instyle magazin különdíjjal jutalmazta. 2017-ben ez a projekt kelt új életre a Miskolci Autista Alapítvány támogatásával. A jelenlegi csapatban Dániel két alkotótársával dolgozik együtt: Merényi Zita divat- és textiltervezővel (Provo-CUT, OpenUp) valamint Szász Eszter design- és brand managerrel (Maacraft). A kiegészült csapattal azon dolgoznak, hogy megvalósítsák a PT-ben rejlő lehetőségeket és közös célukat, a különbözőségek okozta határokat lerombolni a divat segítségével.
A kampány képeit Kudász Arion Gábor fotóművész készítette. Koncepcióját az autizmussal élők mindennapjaiban jelenlevő kettősség inspirálta. “Rendezett vs Rendezetlen”. Egy rendezett környezetben utólagos 3D technológiával (Baksa Gábor) jelennek meg kiemelkedő elemek, melyen a kollekció darabjai tűnnek fel “szétszórva”.
A Design Hét Budapesten egy különleges prezentáción keresztül vehető szemügyre először a kollekció. Az installáció Harsányi Réka média designer segítségével készül, melynek a Hygge rendezvényközpont ad otthont.