Komáromban szépül az A38

Ma délelőtt szállt partra az A38 hajó a komáromi hajógyárban, ahol az elkövetkezendő hetekben a tíz évente előírás szerint kötelező parti szemlére, ellenőrzésre és karbantartásra kerül sor. Az A38 legénységéhez csatlakozva mi is ellátogattunk a délelőtti kiemelésre, és abban a ritka élményben volt részünk, hogy Budapest kedvenc hajóját láthattuk a szárazon.

13

22

11

A komáromi hajógyárban az A38 munkatársai, tulajdonosai, és barátai, Váncza István, a hajó tervezője és a sajtó képviselői nézték végig 4 órán keresztül töretlen lelekesedéssel, ahogy az 1200 tonna súlyú 85 méter hosszú uszály, Budapest legkedvesebb szórakozóhelye és kulturális központja partot ér.

23

24 1710

Az Artemovszk 38 önjáró uszály 1968-ban látott először vizet Ukrajnában, és ahogy számolják, több mint 3.000.000 km-t tudott maga mögött vízi szolgálatban, mielőtt Budapestre érkezett és Váncza István, a Váncza Művek vezető tervezője Deák Balázzsal és Miltenberger-Miltényi Miklóssal Budapest legmenőbb szórakozóhelyét tervezték hatalmas testébe. Ennek már több, mint 10 éve, ezért elérkezett a közelező karbantartás ideje, így a hajó újra nekilódult és meg sem állt Komáromig, ahol most néhány hétig dolgoznak rajta, hogy szebb legyen, mint újkorában.

19 18 21 15 16 5

A munkálatok pontos időtartamáról majd csak az állapotfelmérést követően lehet biztosat mondani, de Vasák Benedek, a hajó sajtófőnőke elmondta, hogy reményeik szerint február elején az A38 visszatér megszokott helyére, a Petőfi-híd lábához és 11-én a Random Tripen már együtt ünnepelhetjük a megszépült hajó visszatérését.

108761

Autózunk tovább a tejbegríz sűrűségű ködben Révkomárom felé véve az irányt, miközben Little G. Weevil szól a magnóból, Fell in Live with the Woman I Hate ordítja, s majd letépi a fejünket. Hát igen, be kell vallani, az évek során gyógyíthatatlan Hajófüggők lettünk, nagyon hiányzik, gyűlöljük ezt a hiányt, ezért felkeressük szerelmünket, s megnézzük, mi is van vele éppen. – olvashatjuk a hajó oldalán megjelent beszámolóban.

234