Vinylize X AC/DC – Black Ice

A 2000-es évek elején az akkor még Amerikában élő  Zack Tipton ráakadt a garázsban édesapja hanglemezgyűjteményére. Arra gondolt, hogy a jókora mennyiségű, kidobásra szánt vinilt biztosan lehetne még valamire használni, például készülhetne belőlük szemüvegkeret. Hosszas kísérletezés után alkotta meg első, saját gyártású keretét, melyet a nagy sikerre való tekintettel sok újabb követett. A 2001-ben Budapesten alapított Tipton márka első sorozata már budapesti bolhapiacokon fellelt, a szocialista múlt emlékét őrző hanglemezekből készült.

Rengeteg technológiai kísérletezést követően az első Vinylize modellek 2004-ben kerültek piacra. Azóta a Vinylize by Tipton együttműködik a világ harmadik legnagyobb napszemüveggyártó cégével, a Maui Jim-el és az elmúlt évek során több híresség – Sir Richard Branson, Elton John, Robbie Williams, Elvis Costello és Fred Durst – számára készítettek már egyedi szemüveget. Napjainkban a Vinylize tevékenysége évente több mint három tonna vinil újrahasznosítását teszi lehetővé és termékeiket az egész világon értékesítik.

A Tipton és az AC/DC zenekar együttműködése a tavalyi évben indult útjára. Az első közös kollekció a zenekar ikonikus, 1980–ban kiadott Back in Black albumából készült. A nagy sikerre való tekintettel idei folytatásként a zenekar Black Ice bakelit lemezeiből jelent most meg három új Vinylize modell. A kollekcióhoz tartozó fotósorozat fókuszában a black ice (tükörjég) érzete áll, ez adja a szemüvegkeretek kifinomult stílusát, túlmutatva az ikonikus ausztrál banda hedonista rock ‘n’ roll üzenetén.

A Black Ice keretek jellegzetessége, hogy a belső laminálással készülő rétegek csak bizonyos szögekből láthatóak, így felületük finom és megtévesztő, mint maga a black ice. A kollekció modelljeinek neve a Black Ice album slágerinek címét viselik. Mind az Ice és a War fazonok az aktuális szemüvegtrendek élvonalában helyezkednek el: a War sportos, túlméretezett szögletes designt kapott, ezzel szemben az Ice csiszolt, kicsi és ovális formájú.

A szemüvegek szárán krómozott elemként megjelenik a zenekar jellegzetes villám szimbóluma, ezzel jelölve a termékek hivatalos jóváhagyását az AC/DC által. A szár belső részén gravírozva megtalálható a Vinylize X AC/DC logó, valamint a szériaszám, ami bizonyítja a termék hitelességét. Minden keret garanciakártyával, márkázott törlőkendővel és egy speciális vinil tokkal kapható. A Vinylize számára fontos a fenntarhtatóság, ezért a szett biológiailag lebomló csomagolást kapott.

“A klasszikus rock ‘n’ roll megközelítés helyett játszani akartunk a tükörjég ötletével – a tükörjég sima, felszíne gyakran láthatatlan, ezért talán csak akkor veszed észre, ha már túl késő.” – mondja Zack Tipton, a márka alapítója. “Fotósorozatunk egy vonzó modellt jelenít meg, egy csúnya esést követően – egy elesett angyalt, aki a sötétségbe zuhant. Az elképzelés az, hogy a divat és a szépség egy dolog, de mindannyian bármelyik pillanatban lezuhanhatunk. Ez a rock ‘n’ roll hangulata – mindenki szívében van sötétség, amit néha csak át kell ölelnünk.”

A műhelyfotókat Rácmolánár Milán készítette.