Perceptual Thinkers x EJTECH

Perceptual Thinkers ezúttal az EJTECH stúdióval kollaborált és egy izgalmas, innovatív darabokból álló kapszula kollekciót készítettek el.

Gondolkodtál már rajta, hogy milyen lenne, ha a kabátod nem csak egyszerűen kényelmes és különleges lenne, hanem interaktív is? 

A Perceptual Thinkers x EJTECH kollekció középpontjában két olyan dzseki áll, amelyekkel nem csak a hideg ellen védheted magad, hanem még zenét is szerezhetsz vele! A 2019-es kapszulakollekcióban szereplő darabok inspirációját az autizmussal élők hangokra, zajokra, zörejekre való érzékenysége adta – az aktuális dizájnnak köszönhetően játékos, stimuláló ingerek vagy épp nyugalmi pontok lesznek biztosíthatók a ruhákon. 


A kabátokat olyan szenzorokkal felszerelt felvarrók díszítik, amelyek érintésre különböző hangokat játszanak le, így akár egy teljes dallamot komponálhatunk velük. Ezeknek a felvarrt mintáknak is kiemelt szerepük van: vizuálisan követik le a hangokat és ezek térnek vissza a kollekcióban szereplő pólókon is. A PT csapata Bencze Rita tervezővel kiegészülve készítette a kollaboráció dizájnát. A tavalyi évtől nagy figyelmet fordít a PT csapata arra, hogy a tervezett daraboknál természetes anyagokat használjanak, pl.: a pólók 96%-ban organikus pamutból készültek. 



2019-es kezdve a márka ruhakészítésről vallott filozófiája megváltozik és szembe megy az átlagossal. Nem ragaszkodik a megszokott évente két szezonális kollekcióhoz, adott esetben egy éven belül csak egy új kollekciót mutat be, amennyiben az adott projekt úgy kívánja. Ennek oka, hogy a csapat a jövőben sokkal nagyobb hangsúlyt fektet majd az innovációra és az anyagokkal, illetve formákkal való kísérletezésre, így a kollekciók mérete is változó lesz majd. A jelen kollaboráció termékeinek fókuszában a kísérletező interakciók állnak – az EJTECH studio tagjai, Kárpáti Judit és Esteban de la Torre installációikban a zenei és texturális szövedékek összekapcsolhatóságát kutatják, míg a Perceptual Thinkers termékei az autizmussal élők szokásaiból merítenek, melyek a ruhákon keresztül bárki számára megismerhetővé válnak. 

Éppen ezért idei kampányarcként két, a hazai zenei színtéren jól ismert zenészt választottak a Marypopkids zenekarból ismert Herrer Sára és az elektronikus zenében otthonosan mozgó Iamyank személyében.

A kollekció hivatalos bemutatójára október 11-én, este 6 órai kezdéssel kerül sor, helyszíne a Société Budapest lesz, ahol lehetőség nyílik a kabátok kipróbálására és a tervezőkkel történő találkozásra. 

A szervezők fél 7-től interaktív kerekasztal-beszélgetésre várják az érdeklődőket,amelynek keretén belül Kormos Anna Zsófia divattervező, Lévai Zsófia divattervező és Szalkai Dániel dizájner, a PT alapítója valamint Kárpáti Judit és Esteban de la Torre az EJTECH studio tagjai  beszélgetnek majd az e-textilekről, a technológia és a dizájn kapcsolatáról és még sok más érdekességről. A moderátori szerepet Etentuk Inemesit, az Artlocator magazin főszerkesztője tölti majd be.